arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۷

فیسبوک  متهم به سوء استفاده از اطلاعات کاربران آلمانی شد / غول شبکه های اجتماعی اتهامات را رد کرد

سازمان حمایت از حقوق کاربران آنلاین آلمان فیسبوک را متهم کرده که با زیرپا گذاشتن قوانین ضدتراست حقوق کاربران را پایال کرده و اطلاعات انان را بدون اجازه جمع اوری می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان حمایت از حقوق کاربران آنلاین آلمان فیسبوک را متهم کرده که با زیرپا گذاشتن قوانین ضدتراست حقوق کاربران را پایال کرده و اطلاعات انان را بدون اجازه جمع اوری می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آلمان در نظر دارد برای کنترل رفتارهای فیسبوک و متوقف کردن  جمع آوری اطلاعات کاربران قوانینی سخت و خشک تنظیم کند.

دفتر بررسی و نظارت بر محتواهای دیجیتال آلمان از سال 2015 به طور جدی فیسبوک را بررسی کرده است، پیش از این نیز دولت المان متوجه شده است که این غول شبکه های اجتماعی از تسلط بازار خود برای جمع آوری اطلاعات در مورد افراد بدون اطلاع یا رضایت آنان استفاده می کند.

سخنگوی فیسبوک گفت که این شرکت با یافته های دولت آلمان مخالف است و همچنان به دفاع از مواضع خود ادامه می دهد.تحقیقات فعلی از زمانی آغاز شد که نگرانی های مربوط به نشت داده ها در مورد ده ها میلیون کاربر فیسبوک و البته استفاده از فیسبوک توسط قدرت های خارجی  برای نفوذ در انتخابات ایالات متحده مطرح شد.

آلمان به طور خاص به چگونگی دسترسی فیسبوک به اطلاعات افراد از طریق برنامه های مختلف از جمله اینستاگرام و واتس اپ می پردازد. افزون بر این المان در نظر دارد بازی ها و وب سایت های مرتبط با فیسبوک را مسدود یا محدود کند. بازی و وبسایت هایی که به نظر می رسد اطلاعات کاربران را رصد می کنند.

هنوز مشخص نیست که فیسبوک باید تا چه حد در برابر آلمان کوتاه بیاید، اما همه این هشدارها به این معنی است که ممکن است نظارت کننده های آلمانی یک مهلت برای ادای توضیحات از سوی فیسبوک مشخص کنند.

 

 

نظرات بینندگان